12 top mentálních modelů na učení se a zdokonalování

Stejně jako svaly i mozek potřebuje trénovat. Ono nejlepší je pořádně se hýbat nebát se zkuist chodit třeba po lajně, začít lézt po skalách a nebo udělat most a pořadně se protáhnout. Ovšem po protažení závitů je zapotřebí na sobě máknout také.

Takže se nebojte a zkuste – protože už jen to, že zkusíte novou věc, je obrovským stimulem pro náš mozek a když dosáhnete cíle, tak o to větším přínosem bude radost z dosažení.

Advertisements

Komu patří náš svět? Kdo ho ovládá?

Mysíte si, že nejste ovládáni? Že korporace netahají za nitky všeho konzumního, že ovládají politiky a ti zase nás? Vskutku? Tak se podívejte na tuto mapku a zkuste si odpovědět znovu. O nebojte se “nazoomovat” na detail…

 

Modré světlo? Hnus, vaše Velebnosti…

Náš organismus je vytvořen evolucí nebo dosazen na tuto planetu. Vše je optimalizvoané pro život na Zemi a proto naše oko vnímá den a noc a podle typu světla se řidí naše vnitření hodiny. Ovšem s nástupem LED technologií v našich TV a display telefonů a tabletů si zaděláváme na trable – nakonec spousta je zná osobně – nechce se nám vstávat, špatně se spí, ráno jsme unavení. Modré světlo emitované displyem blokuje tvorbu metoninu = hormonu spánku.

Perfektní rozhvor zde:

https://video.aktualne.cz/dvtv/nebezpecne-svetlo-z-mobilu-od-lekaru-mozna-uslysime-nepeknou/r~d30afb8ccbf211e8acf3ac1f6b220ee8/?redirected=1539592598
(na aktualne.cz Nebezpečné světlo z mobilů? Od lékařů možná uslyšíme nepěknou diagnózu, říká expert)

Super app které řídí světelný tok zde:

https://justgetflux.com

Proč se starat o svá střeva?

Jsem tím, co jím. Prostě neoddiskutovatelný fakt. A to co sníme se zpracovává v trávící soustavě. Pokud nejíme dostatek vlákniny a občas se nepročistíme, tak nás začnou trápit problémy.

Bolest hlavy, kloubů, únava, aritmie – ovšem místo potlačování symtomů bychom se měli zamyslet nad příčinou. Takto to vypadá ve střevech pomocí endoskopického přístroje. A co nemoc a problém, to na první podhled patrná nečistota na stěnách a jejich poškození.

Řešení?

– premýšlet co jím a konzumovat dostatek vlakniny (kartáč na střeva)
– pravidelně na podzim a na jaře se dotoxikovat (chlorealla nebo epsom salt)
– vzdělávat se, např. http://www.european-vegetarian.org

Návod na reálný detox od Raye Mayora je No1:

Jak na hádky? Non Violen Communication je cestou

1. jen co se začínáme hádat tak, že začínáme sdělovat za každou cenu svůj názor, je čas”opustit místnost”. Jakmile se náš tep dostane nad 90BPM už stejně nedokážeme uvažovat logicky, je na čase uklidnit se, odejít, vyvětrat se.

2. mluvme o pocitech a o nicem jiném. Nesmíme pustit naše EGO do diskuze – ať pouze pokyvujeme pouze hlavou a usmívame se nebo zda na sebe řveme. EGO chce vždy bojovat s EGEM. Když mluvíme o pocitech náš oponent nemuže nic zmenit na tom, jak se cítíme – jedině že by nám pomohl pocit změnit.

3. Nikdy neříkejme nikdy a pokaždé. Je to hloupost odporujcící ZEN principu. Podstatné je VŽDY se soustředit jen na jednu věc a na TEĎ.

Preferujte místo chcete

Žijeme ve světě kde CHCI, JÁ POTŘEBUJI naprosto přebíjí již od narození naší přirozenost volby, toho co preferujeme, co si zvolíme. Ano, volba je těsně napojena na intuici a naše Vyšší Já, ovšem jak často ji potlačujeme a nahrazujeme prostou potřebou. Ray skvěle vysvětluje na videu níže:

Méně je více, pamatujete?

Pamatujete si na moment, kdy sedíte dědovi na klíně, brebentíte a on jen řekne:

Zpomal, méně je více, pamatuj?

Ano, možná ne přesně takto, ale jistě jste již zaslechli. A je v tom skrytá hluboká pravda, již dávno jsme zapoměli nechat věci plynout, nevměšovat se, či lelkovat. Věřte mi, je to strašně důležité. Protože naše Ego potřebuje balanc, chvíli, kdy se utlumí. Krásně to vysvětluje Ray Mayor, tak sdílím.

Takže je na čase zkusit to, ne? Na chvíli vypustit, nechat být. Prostě vnitřně si řici

Nechť se stane.

Udělejte tedy pro sebe něco méně….