V jakém ovoci a zelenině je nejméně a nejvíce pesticidů?

Zázrak Matky přírody. Ovoce a zelenina. To nejlepší. Ale jak jsme při nákupu na tom s pesticidy – včetně BIO? Následující tabulky nechť vám oči otevřou a přivedou vás nazpátek, na vlastní zahradu (na úvodním obrázku je ta naše v Květnu 2018).

Nejprve tedy to zdravé:

A teď to špatné – zkuste prostě při nákupech vynechat:

Advertisements

Jak na křeče?

Kamarad mi poslal dotaz a tak kdyz uz jsem odpovidal, podelim se i s ostatnimi. Co jsou tedy krece a jak s nimi bojovat?

Krece = psychika. Neni to vyzivou, to je fama. Max v horku, kdyz se hodne potis, muzes ztratit sul, pak je nejlepsi od Penco AC Salt, levne a funguje. Pred zavodem 1 tabletu, pak kazdych 60min dalsi. Zalezi jak moc se potis/jake je vedro, muzes zdvojnasobit.

Hlavne ale – krec je problem neurosynchronizace. Alias mozek ridi vse mozne a jednou se sekne pri synchronizaci protilehlych svalu. Pak jdou proti sobe a seknou se. Musis protahnout a pak VEDOME ovladat pohyb (napr.nohou) a jakoby jim rikat co maji delat. Krec odejde.

V jidle musis hodne jist draslik, alias co nejmavsi zelenou zeleninu a kedlubny.

Co způsobuje zablokované meridiány? A proč je zdravý půst?

PaidaLajin opětně dokonale vysvětluje, jak na nás působí stres, jak si sami způsobujeme vytřní stažení orgeánů a blokaci proudění energie v těle. Vřele doporuřuji shlédnout toto krátké video a zamyslet se na sebou.

Další perektní vysvětlení je ohledně půstu – resp. ohledně našich orgránových hodin a o tom, jak je zapotřebí pomoci organismu detoxikovat se – a čím? Prostě tím, že chvíli nejíme. Já např. již více jak 3 měsíce praktikuji 13h půst každý den. Znamená to ve zkratce nejíst od zapadu do východu slunce. Je to snadné, zkuste.

Inspirující dokument o Istvan Sky

Istvan Sky je perfektní hudebník a myslitel, léčitel a čistá duše. Vřele doporučuji udělat si hodinku času a shlédnout dokument o něm a jeho pohledu na Svět, tak blízký tomu mému.

A krásná skladba, která mne BTW na tohoto unikátního člověka dovedla. Její shlédnutí mne přivedlo k nové lásce, akustické kytaře, španělce, na kterou jsem se v 41 letech prostě naučil hrát.

Způsobuje alkohol rakovinu? No samožejmě že ano a nejen to….

Proc již nekolik let abstinuji? Tedy ne kvůli obavě z rakoviny, ač tu bych mohl mít také. Proto, že jsem prozřel – ano, chtělo to několik dní “absťáků” a do teď poslouchání keců “kdo nepije není chlap” – leč stojí to za to. Pryč jsou nesmyslné hádky, uraženost, vopice, stavy na chcípnutí a stavy, kdy si ani za Boha nemohu vzpomenout co jsem dělal.

Znáte to? Tak s alkáčem také sekněte, nejen že není zdravý, ale je to vysoce návyková toxická droga co způsobuje doslova rakovinu (a nejen těla, ale i rodin).

PlantPure Nation, perfektní film o stravování a realitě našeho světa

Dr. Cambell je člověk, který mě a celé mé rodině změnil život. Resp. jeho China Study, ke které jsem se dostal úplně náhodou někdy kolem roku 2011. Věděcký důkaz o tom, co způsobuje živočišná bílkovina našemu tělu a jak nám huntuje životu. Proč umíráme na rakovinu, jak jsme manipulováni nadnárodními potravinářkými společnostmi, falešnou legislativou a oblbováním médii. Co nám dělá mléko, vejce, sý, maso a deriváty z živočišných produktů.

Nejsem Bůh, abych měl právo vzít život jiné živé bytosti. Odmítám jíst cokoliv, co dýchá stejný vzduch jako já, co žije na stejné planetě a co je zde proto, abych já byl jeho Hospodářem, né katem.

Studie nikoliv v laboratoři, ale v reálném světě na skutečných lidech – srovnání mezi Západním a Východním stravováním.

Zde je China study a vřele doporučuji k přečtení:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_China_Study

A zde je v txt formátu zadarmo “kuchařka”:

https://archive.org/stream/pdfy-Ife9I0j6sQ_KA4ns/The%20China%20Study%20Cookbook_djvu.txt

Jaké ovoce je nejvíce nabité zdravím?

No každé co stvořila Matka Příroda, to je jasné. Ovoce je zázrakem přírody, je to výsledný produkt z řetězce Slunce -> Země -> rostlina -> plod. Je nabité vitamíny, vlákninou, energií. Vždy je lepší konzumovat ovoce lokální, sklizené v plné zralosti (mražené), nežli tropické zázraky dovezené přes polovinu Zeměkoule.

Dle antioxidantů je na tom ovoce následně (banán, jablko, mango, jahoda, borůvky, maliny, brusinky, ostružiny):

Zapomeňte tedy na uměle vyrobené vitamíny a doplňky, raději si na podzim uschovejte ovoce vlastní, případně mrazák zaplňte mňamkami z obchodů a hlavně – každý den ovoce a zelenina.

Krásné vysvětlení je zde:

Circadianclok / cirkadiánní rytmus – naše vnitřní hodiny

Cirkadiánní rytmus je biologický rytmus s periodou o délce 20–28 hodin (lat. circa = „okolo“, „během“, dies = „den“). Cirkadiánní rytmus je jeden z biorytmů, tedy kolísání aktivity a bdělosti nejčastěji s denní, měsíční nebo roční periodou.[1] Průkopníkem tohoto pojmu je rumunský vědec Franz Halberg,[2] ale jev je znám od starověku.

Perfektní blog plný informací s příkladů:
http://blog.mycircadianclock.org

Super video vysvětlující podstatu, vliv rozhozených hodin a hlavně tzv. time restricted feeding, je zde (Dr. Satchin Panda on Time-Restricted Feeding and Its Effects on Obesity, Muscle Mass & Heart Health):

Já aktuálně již více jak měsíc vynechávám jídlo 13h v kuse (někdy 16h a někdy 24h), od 18:00 – 7:00 např. a nejen že to je extrémně snadné, také je to zdravotně prospěšné a přirozené. Doporučuji všem zkusit.

Kváskový chleba z nádoby na každý den

Nojo, už je tomu vážně nějaký ten pátek (od roku 2010), co si doma pečeme vlastní chleba (nejen), z čerstvě umletého zrní (žito z Jizerek, pšenice z Jesenice), z vlastního žitného kvásku (Pepík), z vody ze studánky Industry4.0 věku by CZ (Dionela) a kmímu s koriandrem (Indie). Tento chleba vám vždy vyjde, protože se dělá v nádobě (skleněné varné sklo Simax), alias je zaručeno mikroklima pece.

Slunečnicová a lněná semínka jsou nejlepší z Čech, obecně lepší je vždy co je nám blíže nežli co se dováží. Do chleba můžete přidat co chcete, třeba cibule je super. Občas je dobrý olej, chilli, jen nezapomeňte přidat také trošku více vody. Těto musí být abnormálně lepkavé a tuhé – pamatuje na plastelínu, co jste nechali trošku nahřát a pak ji přetrhli? Těsto má vypadat podobně.

– 2- 3h – priprava kvasku
– 15min – hneteni a michani ingredienci
– 3h – kynuti
– 40min – peceni
————————————
cca 8h casu

Postup:

1. Cca 100g kvasku doplnit na 200g kvasku s vodou.

2. Prilit 200ml vody a pridat 200g zitne mouky. Spustit Vital program a nechat 2-3 hodiny bezet (3 minuty míchání, zbytek kynuti 28st).

3. Do pekarny pridat 400g psenicne celozrnne.

4. Do pekarny pridat 200g psenicne hladke (možno použít též celozrnnou)

5. Pridat 1 lzicku soli, 1 lzicku koriandru 1 lzicku drceneho kminu

6. Vymazat Simax maslem – zbytky masla pridat do testa.

7. Spustit Vital program kvuli hneteni postupne prilevat vodu, aby bylo testo spravne vlacne, musi byt temer tekute, ale stale se musi lepit. Hnist cca 9 minut, tj. Napr.3 pustit zacatek Vital programu.

8. Testo prendat do Simaxu, prehodit uterku a nechat kynout 3h na teplem miste.

9. po 3h pustit troubu na horky vzduch a rozpalit ji na 220st.

10. OPATRNE priklopit poklop a premistit sklenenou misu s testem (uz bude vykynuty) do trouby, POZOR na prudke pohyby nebo mlaceni, testo muze spadnout

11. pect v troube v zavrene sklene mise 20min, po 20min troubu otevrit a sundat poklop

12. pect v troube v otevrene sklenene mise dalsich 20min

13. po celkem 40min vyndat z trouby a urychlene chleb vyndat z varneho skla, jinak se zapari. Pokud se mu nechce, staci objet kuhynskym nozem podel steny a pujde

14. chleba umistit na podlozku (musi vetrat) a nechat vystydnout. Pokud neni po ruce podlozka, chce to neco rovneho s dirama a ve vzduchu, aby mohl chleba dychat

15. kvaskovy chleba se dopeka jeste sam na podlozce, chladne, cca 4-5h, spravne by se mel nechat odpocinout pres noc a zakrojit az rano.

Pokud nemáte pekárnu:

1. smicham kvasek z lednice s zitnou moukou

2. necham odlezet 2h (kynuti)

3. odeberu 2 polevkove lzice testa na priste

4. smicham zbytek s psenici, koriandrem, kminem, soli, seminkama atd.

5. uhnetu, prendam do Simaxu (vymazany maslem), priklopim vikem a necham v teple kynout 3h

rozpalim troubu na max, Simax strcim do trouby, po 20min sundam viko (desne horke), dalsich 20-23min pecu a je hotovo.

No a nechcete pecen? Nevadi, nadobu muzete pouzit jakekoliv velikosti a tvaru. My napr. aktualne peceme najednou housticky ve formach pro muffiny, tycinky se seminky a chleba najednou a tak pouzivame mensi, obdelnikovy Simax.

Proč jsme celá rodina vegetariáni? Co takhle pohled vědy…

Celá rodina jsme od roku 2011 lakto-ovo vegetariáni – jako nejvíce lidí na světě. Proč? No, nejen že jsme procestovali lán Světa. A v Indii s baťůžky také byli, kroutící hlavou nad “hygienou” v této zemi, kupodivu ovšem vesměs zdravější a šťastnější nežli my, na Západě. To byla jedna z kličových změn chápání nad změnou stravování.

Druhá byla věda – tak se podívejte na perfektní vysvětlení – z TEDexu. (zároveň se nebojte podívat i na předchozí TEDex vystoupení Dr Gregera).

Třetí přišla sama – pochopení, vnitřní povznesení, etika.

Dr. Greger nezištně každý rok zpracovává vědecké studie a ukazuje, co je skutečná věda, nikoliv ta placená korporacemi. Jeho originální projekt je zde: http://www.NutritionFacts.org.

No a v praxi vypadá zdravý jídelníček jak?

No a ano, Dr. Greger mluví o veganském zůsobu stravování, já vím. Leč cesta po Indii mne přesvědčila že majorita lidské populace jsou lakto-ovo vegetariání (alias vajíčka a mléčné produkty povoleny) a tak zůstávám u toho (a celá rodina tak žijeme), co jsem na vlastní oči viděl, zažil a pochopil. Samozřejmě že vegani jsme často také – vajíčka i sýr jíme výjmečně a v létě bych o sobě mohl dokonce tvrdit, že jsem raw vegan – ale proč?

Pointa není v tom, jak si říkáme, ale jak o stravě přemýšlíme a jak jí dodržujeme, jak se vzděláváme a stoupáme po cestě pochopení – jinak řečeno, život je cesta, ne pojmenování.

Binaural beats – znáte?

Dokonalé – určitě jste někdy viděli (v lepším případě na živo) šamana, jak tluče do bubnu a díky rytmu se dostáva do tranzu.

Nebo africké bubny, ty znáte určitě, ten hutný zvuk, spojený s rytmem.

Od roku 1967 (Winckel, Fritz (1967). Music, Sound and Sensation: A Modern Exposition, p.134. Courier. ISBN9780486165820), kdy byly binauralní beaty popsány věděcky, se kolem tohoto super objevu zase až tolik nestalo – vlastně stalo. Hudební styly jako trance, goya, rave či techno – ano, zde se také tento typ vlnění využívá.

Velice zjednodušeně lze řící, že do jednoho ucha pustím frekvenci 200Hz, do druhého 205Hz (funguje pouze se sluchátky) a slyším na střídačku oba rozdílné tóny. Ovšem mozek vyruší společných 200Hz a zůtane 5Hz – což je již vskutku meditativní frekvence, jak ilustruje obrázek níže:

No a na co se binauralní beaty používají? Třeba lucidní snění? Nebo hlubokou meditaci? Nebo astrální výlety? Na léčení? Proti bolesti? Prostě na cokoliv.

POZOR: bez sluchátek to nemá správný efekt!

Perfektní popis principu a hlavně konkrétních frekvencí je zde: http://www.bahaistudies.net/asma/binaural.pdf

Na iOS i Androida lze zadarmo stáhnout app “Binaural Beats” a vyzkouset si, jak na vás která frekvence působí. Dále lze tuto frekvenci i nechat jet v pozadí oblíbene muziky a skladby – např. pod Rachmaninovým klavírním koncertem C# to nemá chybu.

Tak neváhejte a zkuste – na youtube je spousta videí, nasaďte sluchátka a vydejte se na výlet. Třeba výlet za štěstím či za zdravím.

 

Pokud hledáte skutečnou lahůdku a chcete pochopit do podstaty, tak samořejmě wikipedie nezklame, viz https://en.wikipedia.org/wiki/Beat_(acoustics)#Binaural_beats

Chcete-li si poslechnout zvuky v klidu a offline? Jestli neznáte, tak existují free online konvertory z youtube do mp3 nebo mp4, já používám (z důvodu neomezené délky muziky) tento skvělý konvertor, https://mp3fy.com/